
Miroslav Hofírek patřil podle amerického časopisu BusinessWeek v roce 2008 mezi padesát nejvlivnějších konzultantů na světě. Jeho lidé "loví" pro své klienty pracovníky na úrovni vyššího a vrcholového managementu. Společnost se zaměřuje na oblasti výroby, farmacie, bankovnictví a financí, veřejné správy anebo informačních technologií. Hofírkův tým tvoří, což je zajímavé, převážně ženy, ačkoli Hofírek tvrdí, že právě "genderová problematika se naštěstí s manažerskou problematikou příliš často nestřetává."
Pracuje jak pro soukromý sektor, tak pro státní správu. Zná situaci na trhu, měnící se poptávku po jednotlivých typech manažerů, či specialistů v různých odvětvích. Jistě jsou jeho tématem manažerské platy a tedy i extrémy, které konečná čísla zkreslují. Zná skvěle alchymii sestavování pracovních týmů a ví asi všechno o hodnotách potřebných pro jejich fungování.
Jaký typ manažerů je nyní žádán v Česku? Pozná personalista blížící se krizi trhu? Jak se vybírali první šéfové na začátku devadesátých let a jak dnes? Co se změnilo? Jak se pozná správní krizový manažer? Jak si stojí čeští manažeři na globálním trhu?
Sám Miroslav Hofírek vystudoval psychologii na Masarykově univerzitě v Brně a do roku 1990 pracoval jako klinický psycholog v Karlových Varech.
Vaše, Pavlína Wolfová